Pazar

Çabuk Saç Uzatmak için |

|

HOOLA !

Yeni haftaya bir kala nn popüler başlığımızı yine güncelleme ihtiyacı duydu yazarınız , bu ara yine blog hitleri ve sorularınız bu yönde beni bombardıman altına almışken ^^

Hızlı saç uzatmak için mevcut klişeleri bu yazıda bulamayacağınızı önce kabullenin zira çabuk saç uzatmak demek ; kesinlikle mucizevi bir vitamin , ilaç alarak ya da bakım kürleri ile mucize yaratmak değil ! Saç uzatmak öncelikle doğru beslenirken saça ihtiyacı olduğu vitamin ve mineral desteğini gerekirse dışarıdan sağlayarak saç tipinize uygun bakımlar yaparken sağlığını korumak ve kırılmasını engellemekle mümkün olur ancak hayalini kurduğunuz uzun uzun ışıldayan görüntü .


1- Sağlıklı bir uzama için sağlıklı bir saç derisi şart !
Peki bunu nasıl mümkün kılarız ?
*Saç derimizi temiz tutarak sülfat , alkol , tuz , ftalat ve paraben içermeyen şampuanlar ile bu temizliği sağlamalıyız ve sık yıkamamalıyız ki nem balansımız bozulmasın , saç derimiz kurumasın . Bunun için kuru şampuanlardan yardım alabilirsiniz her gün kullanmamak kaydı ile zira fazlasının saç mantarına yol açabildiği kanıtlanmış bir gerçek !
* Düzenli masaj yaparak kan dolaşımını arttırmak en büyük etken uzama konusunda ve saç derisinin kalitesini arttırıyor . Özellikle duş öncesi yapacağınız ve rutine çevireceğiniz beş dakikalık masajın etkisine şahit olunca bırakmayacağınıza eminim .
* Doğal yağ bakımları ile saç derisini nemlendirmek . Uzun açılımlar gerektiren bu maddeye dair verdiğim linkleri inceleyebilirsiniz .Bitkisel kürler ile yol almak istiyorsanız oldukça iki etkili tarif var blog arşivinde fakat öncesinde " Saç detoksu " yazımdaki tarif ile bitkisel kürler öncesi saç derisini sorunlardan arındırıp daha çok randıman alabilirsiniz .

* İlik kürü , biraz zahmetli olsa da saçları kurutmadan aksine kalınlaştıran ve hasarları onarırken tatmin edici bir uzama sağlayan türden kür ve bugüne dek yaptıklarımın arasında tartışmasız en iyisi saçlarımı bu boya sorunsuzca hızlı taşıyan kür unvanını hala kaptırmadı bir başkasına .
*İkinci kür ; pek popüler olan sinameki kürü alternatifiniz olabilir fakat saçınızı uzun vadede kurutan , nemini çekip dolayısıyla kırıklara zemin hazırlayan bu kürü nasıl kullanmanız gerektiği ve kurumayı minimize etmeniz için denediğim ve sonuç aldığım kendi versiyonumu okuyup uygulamanızı tavsiye ederim ki uzamış ama kuru saçlar için emek vermiş olmayın .

* Miskinler için uğraştırmayan en kompleks bakım ise kesinlikle Hc complex ! 2009 yılından bu yana tek değişmeyen saç bakım yağım , her sene mutlaka iki şişe bitiriyorum ve daha iyisini görmedim saçları toparlayıcı tek bir ürün seçmem gerekirse ve aynı nitelikte bir bakım daha var ki tek geçerim : Organik hindistan cevizi yağı ki kullanım detayları yazıda mevcut .

Dax supergro da saçları uzatmak için güzel bir alternatif ama Hc gibi çok yönlü onarıcı ve toparlayıcı etkide olmasa da güzel bir bakım sağlıyor saçlara kalite katıyor verdiği parlaklık ve nem sayesinde .

2 - Saçları çabuk uzatan vitaminler 
Doktoronuza danışarak saç derinizi etkileyen bir sağlık probleminiz varsa önce önüne geçmeli ve tavsiye edeceği türden bir vitamin almalısınız ya da düzenli kullandığınız bir ilacınız varsa belkide saç sağlığınıza etki ediyordur bunları aştıktan sonra saç uzamasını hızlandıran vitaminler için şöyle bir liste sıralayabilirim .

B vitaminleri , A ve C multivatminleri , Viviscal ,Çinko , Beta karoten , D vitamini , Keten tohumu yağı , Isırgan otu tabletleri ve Çörek otu yağı bugüne dek denediklerim arasında en etkili olanlar . Değerlerinizi ölçtürüp ihtiyacınız niteliğinde yükleme yaparsanız daha kaliteli bir çözüme ulaşabilirsiniz .

Bunu mümkün kılmak için ilgili yazımı okuyabilirsiniz .

4- Saç uzamasını engelleyen faktörleri hayatınızdan çıkarmak 
*Düzensiz uyku : Bu konuda kişi kendinden bilir işi diyerek fazla tavsiye veremiyorum ama uykumun düzenli olduğunda hayat kalitemin tutun da cildimdeki ve saçlarımdaki değişikliklerine  bizzat kefilim .

*Sigara : Nikotin saç derisi sağlığını en olumsuz etkileyen faktörlerden kan akışını yavaşlatıp kütikülleri tıkayarak dökülme ve kopmalara neden olduğu gibi verdiği matlık işin cabası .

*Stres : Bu faktörle başa çıkmanın doğrudan bir yolu olmadığı gibi kişisel çabalarınız sizi çözüme götürecektir . Örneğin ; Mamontenka'nın huzur için ev düzenleme metodlarını okuyabilirsiniz , spor yapabilir sevdiğiniz şeylere vakit ayırabilirsiniz . Bastırılmış her stres sizi hasta etmekten öteye gitmez gitmez ki en küçük etkisi saç dökülmesi ile kalsın lütfen .

*Hareketsiz yaşam : Egzersiz yapmadığınız sürece vücuttaki toksinleri atmak mümkün olmayacağı gibi yine kan akışını düşüreceğinizden etkilerini çokça saçlarda da yaşayacağınız bir ana neden daha .

*Saç kırıkları : Düzenli olarak aldırmadığınız kırıklar uzamayı geciktirebileceği gibi saçlarınızın kalitesini de düşürecektir . Saç tipinize uygun bir kesim tipi ve düzenli periodlarla kesim şart saç uzatmak istiyorsanız ki bunu da yine kendi ihtiyacınıza göre belirleyebilirsiniz . Bu konuda tutucu iseniz sıcak kesim yaptırabilirsiniz hem kırıklardan daha fazla korunur hem saç kesiminizi senede ikiye indirebilirsiniz . İlker Yavrutürk işin piri olduğu için tavsiye edebilirim size salon olarak fakat harici bir salon tavsiyesi vermek istemiyorum zira herkesin becerebildiği bir iş değil sıcak makas işlemi .

5- Kimyasal ve ısıl işlemlerden uzak durmak
Bunun yüzde yüz bir yöntemi yok biliyorum , hepimizin bunlardan birine zaafı ister istemez var fakat fazlası saç tellerini inceltip kırmakla kalmıyor geri dönüşümü olmayan hasarlara ol açıyor . O sebeple her şeyi doğal akışına bırakmak en iyisi bunu beş yıldır saçlarını boyamayan biri olarak söylüyorum ve öncesinde keşke bu denli yormasaydım diyorum saçlarımı . Bu etkenlerden uzaklaştıkça saçlarımın kalitesi , dolgunluğu ve bakımlara verdiği olumlu tepki arttı .

6-Kermit'i takip etmek ^^
Sitenin göz bebeği olan bakım kategorisi bu konuda hep güncellenmeye devam edecek işe yarar yöntemlerle ama sizlerin fikirlerine de ihtiyaç olduğunu unutmayın ... Arama kutusundan sorgulatarak bunun gibi nice yöntemler okuyabilirsiniz arşivden .
Sevgilerimle .



16 yorum :

  1. Ben 6. maddeyi çok severek yapıyorum ^.^

    Kermycim, daha önce okumuşmuydun bilemiyorum ama 10 günde saçlarım uzatan mucize bir yağdan bahsetmiştim. http://lifestyleofsiri.blogspot.com/2014/10/10-gunde-saclarm-ne-kadar-uzad.html

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cansın çok teşekkür ederim ki ♥ ♥
      Okumuştum fakat not düşmen çok güzel oldu farklı bir şey arayan ve sabırsızlar için harika bir fikir değil mi ...

      Sil
    2. o yağı bılamadım Bodrum da maalesef, ne aradım

      Sil
  2. HC Complex gerçekten çok başarılı =) Ovex saç kurtarma adlı kremlerini de beğenerek kullanıyorum =)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ovex tam acil durum alarmı ben de çok seviyorum ikisini ^^

      Sil
  3. HC'yi ve Dax supergro'yu bende çok severek kullanıyorum, ama asıl başka iki ürün keşfettim saçı deli gibi uzatan, yakında yazacağım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Noluuur ilk beni haberdar et yazınca olur mu ^^

      Sil
    2. sen istersin de ben eklemez miyim buyur canım :)
      http://belgin-ce.blogspot.com.tr/2015/11/sac-uzatma-ve-dokulmesini-engelleme.html#more

      Sil
    3. Aşırı mutlu ettin beni yazan elleri severim ^^ Hemen okumaya

      Sil
  4. Mamut kalp kermy : )) Teşekkürler çoko ama artık senden de bi saç bakımı yazısı isterim görmeyeli çok oldu .

    YanıtlaSil
  5. ben aha yeni kulncam ama her kes diyor cok iyider insalhta oyle olsen gercekler benim sacim yakimes ondan bende yeni siparis etim

    YanıtlaSil
  6. Benim tercihim zigavus narlı şampuan.Saçlarım kırılmadan sağlıklı bir şekilde uzadı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim önerin için o markanın serumunu kullanıp çok beğendim şampuanına da şans vermeye değer gibi :)

      Sil
  7. merhaba, saçlarıma hiç özen göstermediğimi fark ettim geçen günlerde ve yazılarınızı okurken gördüm ki gerçekten saçlarıma zarar verecek her şeyi yapıyormuşum. Hc complex saç bakım yağı tavsiyenizden sonra almak için bakayım derken şampuanı olduğunu da gördüm. kullanmış mıydınız yada herhangi bir yorum duydunuz mu daha önce kullananlardan. şimdiden teşekkür ederim *-*

    YanıtlaSil
  8. HC GAYET İYİ BİR BAKIM SETİ ŞAÇ DÖKÜLMESİNİ ÖNLÜYO

    YanıtlaSil

Renk kattığınız için teşekkür ederim ♥