Çarşamba

Hindistan Cevizi Yağı Saçlarda Nasıl Kullanılır ?

|

HOOLA !


Blog arşivini göz ucuyla karıştırınca mola verdiğim bilgi baloncuğu tadındaki yazılarımı hala severek okuduğunuzu görünce temelinde miskinlik yatan uzun soluklu kayboluşlardan belki bu bahane ile sıyrılabilirim düşüncesi beni heveslendirdi 😋 Böylece buraya yolunuz düşerken aklınızdan geçen hangi soru sizi bana misafir etmişse günün başlığını o belirlesin istedim .


Blog istatistiklerine bakınca ilk sırayı açık ara ile yazısı pek sevilen ; Hindistan cevizi yağı kapmış oldu . Ona dair detayları tümüyle not düştüğüm " Hindistan cevizi yağının faydaları " yazımda bulabilirsiniz ama blogun arterini oluşturan saç bakımı kategorisi olunca asıl soru : " Hindistan cevizi yağı saçlarda nasıl kullanılır  " oldu , şaşırdık mı ? Hayır 😁 


Hindistan cevizi yağı saçlar için kuşkusuz ki nimet ama ...
Görsel : bbeautyarabia.com
 Öncesinde Hindistan cevizi yağının saça faydaları  üzerine detayları not etmeden olmaz . Saçlarda uygulama tüyolarıma geçmeden  belleklere  işleyelim ki faydalarını ,  rafımızda yeri daim olsun .


* Saç derisindeki doğal yağa muadil sayılabileceğinden dolayı saçın azalan doğal yağının yerini tutar . Ayrıca saç derisinin yağ balansını dengeler .

* Saç derisini nemlendirip temizlerken kepek oluşumunu önler .

* Saç köklerini güçlendirip telleri kalınlaştırır ve yıpranmalara karşı daha dirençli kılar .

* Saçtaki koparak dökülmelerin önüne geçer . 

* Saç boyama işlemi esnasında karışıma eklerseniz saçlarınızı korur ve parlak bir sonucu mümkün kılar .

* Hindistan cevizi yağı  içerisinde bulunan ; Trigliserid ve yağ asitleri sayesinde  saçlarda uzatıcı etkiye sahiptir .

* Saçlarda güzel bir koku tınısı bırakırken kuruluk ve kırılma problemlerini giderip dokusunu yumuşatır .

* Kabaran saçları kontrol altına alır .
Görsel : www.organicauthority.com

Problemsiz  saçlara sahipseniz haftada bir kez Hindistan cevizi yağı ile saç maskesi uygulamanız yeterli olacaktır fakat ısıl ya da kimyasal işlemlere maruz kalmış bir saça sahipseniz ilk bir ay rutininde haftada iki kez kullanmanız faydanıza olacaktır . En önemli nokta ise ; bu yağ ile bakım yaptıktan sonra saç derisini arındırıcı bir şampuanla yıkamanızda gizli aksi halde zamanla saç köklerinde birikerek zamanla tıkanıklığa yol açar dolayısıyla saçlarınızı yorar ve etki alamaz noktaya gelirsiniz .

Rutinimde yaklaşık beş yıldır daimi üye olmasını sebebi en çok verim aldığım uygulama şekli olan ; Banyo sonrası saç uçlarına serumla karıştırarak uygulamak olmuştur . Bu yöntem ; Kuru ve kolay kırılan saçlar için kusursuz bir kalkan .

Yine Kermit kızlarının şikayet ettiği üzere ;  Yıpranmış , kuru ve kırık saçlar için en sevdiğim hindistan cevizi saç maske tarifimi de not edeyimki bütçelerdeki kara deliği büyütmeden maske arayışımıza son verelim .

1/2 Avakado
2 yemek kaşığı Hindistan cevizi yağı
1 yemek kaşığı bal
1 yemek kaşığı asitsiz soğuk sıkım zeytinyağı
1 -2 damla biberiye yağı

Tüm malzemeleri bir kapta karıştırıp benmari usülü ısıttıktan sonra  tutamlara ayırdığımız saçların diplerine masaj yaparak sürüyoruz . Akabinde kalan malzemeyi nazikçe saç uç ve boylarına yedirdikten sonra bone ve sıcak havlu ile kapatıp en az bir saat beklettikten sonra duruluyoruz . Bu maske saçlardaki kuruluk ve matlığı giderirken ihtiyacı olan nemi sağlayacağından saçlarınızı yıpranmalara karşı koruyacak . Kimyasal ve ısıl işlem mağduru olanlar içinse onarıcı nitelikte .

Diğer bir yöntem ise ; saç uzunluğunuza göre belirleyeceğiniz miktarı saç derisine friksiyon yöntemi ile uygulamak olacak ama püf noktası baş aşağı olarak beş dakika uygulamak . Bu yöntemle Hindistan cevizi yağı saç uzatma misyonunu yerine getirmiş oluyor . 

Hindistan cevizi yağı saçın rengini açar mı ? " sorusunun cevabına gelirsek ...
Düzenli kullanımda yarım ton ya da bir ton yumuşatabiliyor saç renginizi ki daha çok açabilmek için farklı tarifler mevcut . Tek başına o kadar yeterli bir bakım türü ki duş öncesinde yarım saat uçalara sürerseniz temizlik rutini sonrasında kolay taranabilen yumuşak ve parlak bir bitiş yakalayabilirsiniz .
Benim tercihim yenilebilen organik Hindistan cevizi yağından yana . Sürekli olarak Life co yenileniyor rafımda . Onun dışında doğal olan seçenekleri de denedim fakat hiç biri benim için aynı etkiyi yakalamadı . Eğer daha düşük bütçe ile kendi yağınızı hazırlamak isterseniz " Evde hindistan cevizi yağı nasıl yapılır " yazımdaki tarife göz atabilirsiniz .



Siz Hindistan cevizi yağını nasıl kullanıyorsunuz ve hangi markayı tercih ediyorsunuz ? Yorumlara deneyimlerinizi eklerseniz sevinirim ...

Vakit ayırıp okuduğunuz için teşekkür ederim .💝

Sevgilerimle 💋

54 yorum :

  1. Şu ilk tarifindeki yağları tedarik edip o maskeyi uygulayayım ben. Hindistan cevizi yağını tek başına kullandığımda da epey işe yarıyor gerçi :) Teşekkürler güzel bilgiler için Kermy'cim :) Öperim!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben teşekkür ederim Başakcım :* Balla birleşince saçlar yumuşacık ve parlak oluyor ^^

      Sil
  2. indirimli olarak ayisigi.com sitesinden alıyorum, saç için değilde yemeklerde kullanıyorum ben :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kahve ve salatada kullanıyorum ben bu ara ^^ Bi bakayım siteye teşekkür ederim Senacım :*

      Sil
    2. Kahvede mi? O zaman bir tarif rica etsem?

      Sil
    3. Sade kahveye (filtre olursa iyi olur ) bi tatlı kaşığı hindistan cevizi yağı ekleyip shakerda karıştırıp içiyoruz sabah aç karnına metabolizmayı hızlandırıyor yağları yakıyor hihih :D Haftada bir kaç kez yeterli :*

      Sil
  3. Merhaba, ben de Botalife markasının hindistan cevizi yağını kullanıyorum.Şu an için memnunum tavsiye ederim :)

    YanıtlaSil
  4. Ben de hindistancevizi yağına bal ve zeytinyağı ekliyorum. Avokado da ilave edeyim😊 Her eve lazım yağlardan kesinlikle... Eline sağlık Kermy❤❤

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Avakado nem bombası yarısını mideye yarısını saçlara derim çok faydalı <3 Onarıyor da daha ne olsun di mi ^^

      Sil
  5. Ben de geçenlerde Life co markasının hindistan cevizi yağını almıştım.

    Saçlarımda 1 saat kadar beklettikten sonra yazıda bahsettiğin gibi şampuanla arındırdım. Saçlarıma fark edilir bir yumuşaklık ve canlılık kazandırdı. Bundan sonra saç bakım rutinim de eksik olmayacak ürünlerden birisi olacak. Ayrıca kaşıkta arta kalan az miktar ürünü de boşa gitmesin diyerek dudaklarıma sürdüm :) Dudaklarda 10 dk kadar bekletince nem maskesi uygulanmış gibi etki ediyor.

    Ellerine sağlık Eda çok güzel ve faydalı bir paylaşım olmuş.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Ozan yorumun için ^_^
      Ten makyajı temizliğinde hindistan cevizi yağı kullanıp sonra duruluyorum o zamanda çok güzel oluyor sonuç aklında olsun . Dudaklar için çok etkili gerçekten ben artık kendi balmlarımı yapıyorum o derece :D

      Sil
  6. Kermycim biliyorsun ben de severek kullanıyorum. Yalnız benim diplere sürünce sanki beyazlarımı çıkarıyormuş gibi geliyor. Bu korkum dolayısıyla 1 senedir kullanamadım. Sen böyle bir sorunla karşılaştın mı

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Uyuyan kökleri de canlandırıp telleri kalınlaştırdığı ,için belki öyle bir durum yaşamaış olabilirsiniz kuzum çok bi beyazım yok olanı da cımbızlıyorum aynı geri geliyor . Hiç ön yargı yapma bence sür sürüştür <3 Sen lifeco ile pek anlaşamamıştın yanlış hatırlamıyorsam yaşam dükkanında satılan da çok güzel ve organik bi onu dene istersen canım marka değişikliği belki daha iyi gelecektir sana

      Sil
    2. Seviyorum lifeco yu. Hamileliğim dolayısıyla hiç saçımı boyamadım. Şimdi de gidip boyatacak durumum yok kermy'm

      Sil
  7. Ben hindistan cevizi yagini sacimda, makyaj cikarmada, yemeklerde, tatlilarda, kahvelerime aroma olarak (yani hemen hemen her sekilde) kullaniyorum. Hem inanilmaz faydali hem de kokusu bir harika <3 Sacima haftada bir bu tariften farkli bir tarif hazirlayarak uyguluyorum ama bu tarifi de bir deneyecegim. Tesekkurler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bendensin Ayça ^^ Teşekkürler yorumun için , sevgiler

      Sil
  8. Merhaba benim saçlarım çok kısa ve kıvırcık o yüzden haftada bir düzleştirmek zorunda kalıyorum , Hindistan cevizi yağı gerçekten uzatır mı saçlarımı düşünmekten psikolojim bozuldu resmen 😞

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Saçlarını düşünmektense hayata odaklan derim çünkü saçlar içim çözüm hep var :)) Evet uzatıyor düzenli kullanımla kesinlikle ama ısıl işlemlerden uzak durmak şartıyla .

      Sil
  9. Merhaba benim saçlarım çok kısa ve kıvırcık o yüzden haftada bir düzleştirmek zorunda kalıyorum , Hindistan cevizi yağı gerçekten uzatır mı saçlarımı düşünmekten psikolojim bozuldu resmen 😞

    YanıtlaSil
  10. Zeytin sabunu kullaniyorm arindirmada sknti olurmu

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok kolay arınan bir yağ o sebeple dert etmeyin heleki sabunla hiç şansı yok tutunamaz :D

      Sil
  11. saçlarıma argan yağını kullanıyorum..zigavusun argan yağını kullanmanızı tavsiye ederim.ehm uzattı hem kırıklarımı onardı çok memnunum..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de onu kullanıyorum bu ara söylediğin gibi çok memnun kaldım bende <3

      Sil
  12. Merhaba ben Hindistan cevizi yağını şuan 2 günde bir bir gece saçlarımda bekletiyorum ve inanılmaz derece de etkisini gördüm saçlarımı siyahtan griye çevirmeye kalktım ve köküne kadar yandı neredeyse o zamankullanmaya başladım ve şuan uçlar da bile kalmadı guclendi saçlarım sızım sinemaki kürünüzü denemek istiyorum ama şu şekilde hafta da 2 gün sinemakı 2 gün Hindistan cevizi maskesi yapsam sonuç olarak sinemaki bir yerde saçları kuruturyormus o yağ dengesini Hindistan cevizi yağı ile dengelesem nasıl olur önerilerinize açığım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haftada iki kez sinameki saçlarınızı çok yorar ve inanın hızlı uzayan saç incelerek uzuyor ve görsel bir kalitesi olmuyor :(( Kürleri dozunda uygulayın bence ve normal seyirden bir iki cm daha hızlı uzasın sadece o zaman daha sağlıklı kalır saçlarınız . Sevgilier

      Sil
  13. Heheh di mi :D

    YanıtlaSil
  14. Ayla1905
    Ben saçımı yıkayıp sürüyorum ayrıca kuru iken de kullanıyorum yikamadan çok faydasını gördüm sadece ben saç için olanı kullanıyorum .yikamadigim için x zarar olabilir mi şu an saçım çok güzel yanı ...sevgilerrr

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Saç boylarında serum niyetine kullanabilirsin durulamadan ama dipler için geçerli değil aynı şey bir süre sonra kütiküller tıkanır dökülme başlar .

      Sil
    2. Herkese iyi geceler, bir soru sorucaktim Hindistan cevizi yağını haftada kaç kez kullanmalıyım veya da günde kaç kez kullanmalıyım??

      Sil
  15. Herkese iyi geceler, bir soru sorucaktım, Hindistan cevizi yağını haftada kaç kez kullanmalıyım veya da günde kaç kez kullanmalıyım??

    YanıtlaSil
  16. Herkese iyi geceler, bir soru sorucaktım, Hindistan cevizi yağını haftada kaç kez kullanmalıyım veya da günde kaç kez kullanmalıyım??

    YanıtlaSil
  17. İyi geceler, bir soru sorucaktım, Hindistan cevizi yağını haftada kaç kez kullanmalıyım veya da günde kaç kez kullanmalıyım??

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İhtiyaca göre haftadaen az iki kez ile epey fayda görürsünüz ne için kullanacağınıza bağlı sayı

      Sil
    2. Mrb cnm birsey sorucam peki hindistan ceviz yaginin sac uclarinami yoksa komplemi surucez ?

      Sil
    3. Tamamen keyfinize kalmış bir tercih ...

      Sil
  18. Eczaneden hindistan cevizi yağı aldım ama sıvı halde katı olanla arasında fark olurmu acaba ?(markası dermoten)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. buzdolabında bekletirsen katı olur diye biliyorum

      Sil
    2. Sıcaklığa göre form değiştiriyor bir fark yoık :)

      Sil
  19. Sac uclarinami yoksa komplemi suruluyor hindistan ceviz yagi simdiden tesekkurler 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Keyfinize ve ihtiyacınıza göre sizin kararınız her türlü fayda görürsünüz benim tercihimi sorarsanız kökten uca tüm saça sürüyorum

      Sil
  20. Yağı saçta birkaç gün beklettikten sonra yıkamada problem olur mu?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir kaç gün bekletmenizi önermem akşam sürüp sabah yıkayabilirsiniz

      Sil
  21. Hindistan cevizinin tarihi geçmiş saca sürsem zararı olurmu acaba

    YanıtlaSil
  22. Hindistan cevizinin tarihi geçmiş saca uygulasam zararı olurmu

    YanıtlaSil
  23. Ya ben katı hindistan cevizi yağını bitki yağları ile karıştırıp maske yaptım saçıma 2 saat beklettim ama sonra arındıramadım. Belki 15 yıkama yaptım nasıl arındıracağım

    YanıtlaSil
  24. Bugnnitibariyle lifeco hindistan cevizi yagi aldim asiri dokilen kuru ve yipranmis saclarim icin uygulayacagm umarim.faydasini gorurum

    YanıtlaSil
  25. Sürmeden önce saçınızı yıkayıp sürüyorsunuz yoksa direkt kuru saça mı ?

    YanıtlaSil
  26. Ben hindistan cevizi yağını yeni kullanmaya başladım daha ilk denemem eğer işe yararsa yani uzatırsa yazarım 1 ay sonra

    YanıtlaSil
  27. Merhaba; Bloğunuzdaki yazınızı ilk defa okudum.Hindistan cevizi yağının faydasını daha önce başka yerlerde de okumuştum.Benim derdi saçım omuz hizamda ve hiçbir şekilde uzamıyor.Sizce bunun faydası olur mu dersiniz? Birde bunu ben dipleremi sürmeliyim acaba?Saçtan arındırması çok zor diye duymuştum.Bunu nasıl yapacağım.Teşekkürler.

    YanıtlaSil
  28. Benim saclarim asiri yagli hindistan cevizi yagini kullansam ters etki edib dokulmez dimi??

    YanıtlaSil
  29. Saclarim cok yagli ve hindistan cevizi yagini haftada 1 kez kullaniyorum ters etki yapip saclarimi dokmez dimi?

    YanıtlaSil
  30. Hindistan cevizi yagini iki kez kullandım her iki defasindada avuçlarım saç tellerimle doldu :/

    YanıtlaSil

Renk kattığınız için teşekkür ederim ♥