Çarşamba

İnsparkus Kariyer Yönetimi Sistemi Nedir ?

|

Hoolaa Kermylerim !
Yoğun ve yorucu geçen haftaların akabinde bu aralar blogum tam da benim için en sevdiğim misyonu üstlenmekte ; stresimi unutturacak yeniliklere beni dahil ediyor...Geçtiğimiz haftalarda  Hürriyet gazetesi Bumerang Bodrum etkinliğinde sohbet ederken kariyerim üzerine kafamın karışıklığını , köklü değişime niyetlendiğimi  ve şu andaki rotamın bana iyi gelmediği konusunda dert yanmıştım herkese.Bu durum kafamı epey kurcalamakta ve günlük hayatıma yansıyan bir sürüncemeye dönüştü diye ekleyebilirim

Detayları asla unutmayan bu zarif insanlar (Bumerang ) ;
her zamanki gibi bu fikir karmaşasına son vermek için yine dopdolu ve farklı bir deneyim sunan bir kişisel programa davet etme zerafetini gösterdi beni.Buna o kadar ihtiyacım vardı ki ; nasıl bir hevesle programa dahil olduysam kariyer koçum ilk adımda bana ilk olarak şu cümleyi kurdu : - "Yaptığın tüm egzersizlerde büyük bir emek harcadığını fark ediyorum. Dopdolu bir içerik hazırlamışsın. İncelerken çok keyif aldığımı ve bir sonrakinde ne yazacağını merakla beklediğimi itiraf etmeliyim! "  .İşte bu cümleden sonra kariyerimde almayı planladığım radikal kararların gerçekliliğini tartmama ve onaylayıcı bir unsur ile rotamı mantıksal adımlardan süzerek kucağımda sağlam donelerle beni yeni yoluma farklı bir özgüven ile uğurlayan ekibi bence tanımalısınız ...


İçimdeki tüm karmaşayı  eksiksizce bu programa döktüm ve  sabırsızlıkla bekledim sonucu. Hayatım adına bir süredir derince sorguladığım kariyer rotam beni biraz yıpratmaya başlamıştı okuduğum ve üzerine uzmanlaştığım alanda olmak ve emeğimin karşılığını olduğum yerde alamamak üretim özgürlüğümün kısıtlı bir alanda olması beni yormaya başlamıştı ve başından beridir belki yanlış noktada olduğumu aslında hayalimin farklı bir rota olduğunu ve bir süreç gerektirse bile yelkenlerimi bu rotaya çevirmem gerektiğini ısrarla baskılıyordu asi ve özgür yanım. İşte bu süreçte insparkus ile tanıştım. Peki İnsparkus nedir ?
İnsparkus kariyer yönetimi sistemi nedir ? 

İnsparkus , alanında uzman kişiler ile "online" kariyer koçluğu hizmeti veren bir kuruluş.Globalleşen hayatın klasikleşmiş , herkesin sorunu olan bir çok farklı beklentiye cevap sunuyor. İlk iş olarak insparkus.com'a ücretsiz üye olup vaktinizi almayacak mini bir tanışma testinden geçiyorsunuz böylece size en uygun paket önerisi yapılıyor.Kariyer üzerine 3 ayrı paket mevcut : Vizyon , Konum ve plan her birinin değeri "90 TL" dilediğiniz paketi alıp başlıyorsunuz insparkus ile profesyonel yolculuğa.

Ben üç adımı da etüt etmiş olarak söylemeliyim ki : Çok detaylı oluşturulmuş ve bilimsel tabanda kaliteli sorularla sonuç odaklı dikkat ve "kaliteli vakit" ayırılması gereken bir programdan geçiyorsunuz.Özellikle sorulan sorular ve yönlendirmelerden dolayı kesinlikle "online terapi" niteliğinde bir stile sahip.Program adımlarının her birinde sizi alanlarında uzman kişilerin yönlendirdiği ve kendi deneyimlerini aktardığı videolar  eşliğinde tarihten önemli kişilerin söylediği sözler ile destekleniyor.Her aşamada kendinize her defasında daha derine inecek ve sorunu her yönüyle ele alacak sorular soruyorsunuz.Kendi mesleki jargonumla tanımlarsam : Ciddi bir analiz tablosu sizi bekliyor... Sorunları soyut boyuttan çıkarıp somutlaştırarak rotanızı riskleri ve avantajları ile tartıp yanınızda yedek ve gerçekçi bir plan barındırmak kaydı ile "öz eleştiri "yapmanızı sağlıyor sizi gerçeklerle .

Programa başlarken ön yargılarımı silen bir cümle oldu "Nasihat vermek niyetinde değiliz". İhtiyacım olan ;  rotamı inceleyecek tarafsız bir gözden gelecek yorumları ve eleştirileri duymaktı nitekim de öyle oldu.


Yolculuğa vizyon paketi ile başladım !
Öncelikle  kalem kağıdımı hazırlayıp  izole bir ortamda başladım yolculuğa.Sesli ve görsel yönlendirmeler interaktif bir platformda olmasına rağmen özenli hazırladığından dikkat çekici ve akıcı.Sadece sesli yönlendirmelerde "gözlerinizi kapatıp odaklanma " kısımları bazen art arda geldiğinde sıkıcı olabiliyor.

İlk adım yola hazırlık ve beklentilerim mevcut durumum nerede olmak istediğim üzerine elimdekileri masaya döktüm.

İkinci adımda nerede olmak istediğimi hayal ettim .Geleceğimi ısmarladım bu deneyim çok eğlenceliydi bir yap boz gibi dilediklerimi ekledim çıkardım ve şekil verdim.Bende yarattığı heyecanı aktardım rengini verip istediği şeyi tanımladım, iç sesimle epeydir konuşmayı unutmuşum bunu anladım.Kendime sorduğum sorular bir çok şeyi hatırlatmanın yanı sıra keşfetmemi de sağladı.

Üçüncü adımda kolajımın logosunu oluşturup bunu tanımladım. Merkeze logomu oturtup hayallerimi resime dökmeye başladım,evet bildiğiniz resim !  Gelecek planımda görmek istediklerimi bir kanvasta topladım.

Ardından hem kendimi eleştirdim hem de desteklediğim noktaları nedenleri ile birlikte yazdım.Etkileyici bir süreçti benim için ... Ardından "gelecekteki ben " şimdiki bana bir mektup yazdı.Buraya nasıl geldiğini,neler yaşadığını,artıları eksileri ile tam bir detaylı iç muhasebemi yazarken kendimi o kadar kaptırdım ki kaç sayfa yazdım inanın aklımda değil ... Ki insanın kendisiyle hesaplaşması adına şahane bir duygusal terapi bu mektubu bitirdiğinizde üzerinizden ağırlıklar atmış oluyorsunuz.Bence bunu insanın  kendisine ara ara yapması gerek.

Ardından "an'a" dönerek elimdekiler ile oluşturduğum kolajı tartıp yol planımı oluşturdum alternatif yol ile birlikte.Neyi isteyip istemediğimi daha yüksek bir ses ile tanımlayabiliyordum artık.Ve aksiliklere karşı "B"planımla birlikte detaylı bir yol planım vardı artık.Kendimle hesaplaşmanın verdiği hafiflik paha biçilemez.Çalışma şartlarımdan tutun , nasıl bir ortamda motive olacağımdan , hangi meslekte olursam verimli olacağıma ve yol planımın gerçekçi olup olmadığına dair her ama her detayı sorguladım.Ve paketimi tamamlayıp danışmanıma gönderdim.Maksimum 4 gün içerisinde yanıt alacağınız mesajı okuduğumda ise verdiğim kararın köklü değişim içerecek dinamik bir program olsa dahi izlediğim e planladığım yolun doğru olduğunu adımlarımın bu yönde sadece ihtiyacı olan şey "vazgeçmemek" olduğu konusunda "mottom" olarak zihnime kazıdım.

Uzmanların hitap tarzı çok samimi detay raporu da resmen bir sohbet havası kadar keyifli.Zaten cevapladığınız detayların yansıması raporda özenle üzerinde durulmuş ve size tanımlanan halini okurken keyfiniz ikiye katlanıyor ve bu noktada gerçekten kişiye özel bir analiz çıktığına dair %100 emin oluyorsunuz.Kalan iki paketi de tamamlayarak çıkmazın içinden tamamen kurtuldum.

Eğer önünüzü göremiyorsanız ; sisli yolu sizin için görünür kılan , gerçek  bir platforma taşıyan insparkus'a kesinlikle danışmanızı öneririm. Ben yaşadığım sürüncemeden bu sayede zincirlerimi kırıp gerçekçi bir yol planı ile yeni hayatıma ilk adımı attım bile  zamanla değişenleri beni okuyanlar birlikte deneyimleyecek ! : ))
Bu süreçte İnsparkus'u konum ve plan adımları ile detaylı olarak tanımaya devam edeceğiz.

Bana bu şansı tanıyan sevgili Bumerang ekibi ve İnsparkus ekibine sonsuz teşekkürlerim ile...









20 yorum :

  1. vay be bir solukta okudum üye oldum şimdi bende gelecek planımı sorgulamak güzel olabilir ablacım ilk fırsatta satın alıcam ..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kolay gelsin , benim gibi fayda sağlamanı umuyorum :)

      Sil
  2. Ücretsiz olan meslek seçimi kısmı biraz karışık ama iyiydi paketlerin devam yazısını bekliyorum kararımı ona göre belirlicem.Teşekkürler faydalı içeriğiniz için!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben teşekkür ederim ! Paketlerin devamını sizleri bekletmeden yazıcam tamamladım zaten süreci ilginiz için teşekkür ederim tekrar.

      Sil
  3. Üç paket bir arada yapılınca sanırım daha sağlıklı bir sonuç elde etmek mümkün?Online olarak yazışma imkanı da sunuyorlar mı peki ??

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Duruma göre değişken aslında ... Benim gibi kaos içinde olanlara üç paketi öneririm.Ama sorunun tam adını koyabilirsen bir paket bile yetebilir.İletişim üzerine açık bir site dilediğin sorunu ulaştırabilirsin elbette hizmet alırken.

      Sil
  4. İçinde bulunduğunuz çıkmaza cevap bulabilmeniz ne güzel.Keşke bende bulabilsem kafamdaki soruların cevabını.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler dilerim siz de bulursunuz sorularınıza yanıt .

      Sil
  5. canım online çözümlere pek inanan bir insan değilim ama o kadar detaylı ve içten anlatmışsın ki şansımı denemek istiyorum bende.son bir senedir çevrenin iğrenç baskısı ile olduğumdan konumdan memnun değilim meslek seçimim doğru mu diye hep içim içimi yiyor söylenen her söz moralimi alt üst ediyor ...... kokruyorum yeni bir yola adım atmaktan bunu etrafımdakiler ile paylaşsam samimiyetsiz cevaplar yada moral bozucu şeylerle hevesimi söndürüyor belki teşvik edecek bir güç iyi gelir banada

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnsanın aslında söz konusu hayatı ise önce "ben" diyebilmeyi öğrenmeli başkasının ne dediği seni yoruyorsa ya ortamdan uzak durucaksın o insanların hayatın hakkında ahkam kesmesine izin vermiceksin . Ya da snob olup takmıcaksın : )

      Aklında seni karmaşa iten ne varsa onunla yüzleş inan çok iyi geliyor erteleme iyi bir karar insparkus, tebrik ederim : )

      Sil
  6. Sinirim bozuldu yazıyı okuduktan sonra bide siteye baktım iyice bozuldu sinirim :((( Neden böyle yönlendirmeler üniversite tercihler öncesinde bulmadı bizi . Niye insanlar ne der diye yaşadık hepimiz ? Bu elaleme göre yaşadığım için zaten okuduğum iğrenç okulu bırakamıyorum herkes üstüme gelir diye baş edecek kadar güçlü değilim yenilirim :( Konu dışı oldu biraz sanırım kusura bakma işte ne bileyim tuhaf hissettim hatta özendim sana u dönüşü yapacak cesaretin olmasına...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öncelikle teşekkür ederim : )
      Ayrıca bir konuda haklısın zamanında böyle hizmetler bilinçli yönlendiren kişiler yoktu çoğumuz yanlış yaptık , evet. Ama birey dediğin kimliğini yanlışlar sonucu şekillendiriyor yani bu bir kazanım olarak görmelisin geçmişle yaşamanın faydası yok inan ki ! Önüne bakıp yapmak istediğine ket vurma bence cesaret dediğin neyi ne kadar istediğinle orantılı ... Kendinde bunu sorgulamakla başlayabilirsin :) İnsparkusta bunun etüt etmek için iyi bir platform dene şansını bence : )
      Sevgiler !

      Sil
  7. Tatlım az çok biliyorsun yeni anne oldum ve öncesinde çok yoğun çalışan bir insandım ve kariyerimi çöpe attım evlenince sadece buna pişmanım işte 4 yıl olacak ve geri dönsem yapabilirmiyim emin değilim uzmanı olduğum alana yıllarımı verdim ve aktif olamamak beni çok çok üzüyor bu günkülk hayatıma ynsıyor istemedende olsa :/ birebir koçluk hizmetinde pket hariçi bir uygulamamı?birebir hizmet almaya niyetlendim fiyatları bence çok uygun

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sanırım paranız çok 90tl olan bir danışma hizmetine ucuz diyebiliyorsunuz valla pahalı bile aklı başında bir insanda sorgular kendini oturur planını yapar yolunu çizer milletçe bu özentimizi anlamıcam valla hep bir dışardan hazır ısmarlama ne ya oturun çözüm bulun

      Sil
    2. Birebir hizmet ayrı bir paket oluyor Burcu o sebeple siteyi girip incelemeni öneririm :)

      Sil
    3. Sayın adsız :)
      Bu bir tercih meselesi ... Hizmet alıp almamak kişisel destek almak kişinin tercihi.Ki birebir bu tarzda profesyonel hizmetlere göre çok daha ekonomik Burcu'ya katılıyorum.

      Sil
  8. Bende Bumerang sayesinde Insparkus ile tanıştım. Kolajım hala duvarımda asılı ihihi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Süper deneyimini okumak isterim hemen :) Kolaj kısmı çok eğlenceliydi hakkaten istediklerimi bir kare içinde görmek çok eğlenceli :)
      Duvara asma fikri süpermiş bak yapıcam bunu :)

      Sil
  9. Gerçekten öyle ^_^
    Bundan sonra benim de yölendiriceğim adres insparkus olur.

    YanıtlaSil
  10. Harika bir yazı bilgi için teşekkürler

    YanıtlaSil

Renk kattığınız için teşekkür ederim ♥