Pazartesi

Sıcak Makas Uygulaması Nedir ? Saçlar kırıksız ve incelmeden nasıl uzar ?

|
Hoolaa sendromlu Kermylerim !

Son dönemlerde saç bakımı rutinimi , kullandığım ürünleri , acil saç kurtarma terapilerimi ve kırıkları nasıl engelleyebildiğime  dair soruları mail yolu  ve yorumlar ile sıkça almaktayım. Arşivimizde bunlarla ilgili bir çok yazım bulunsa da son dönem rutinime eklediğim en etkili çözüm yöntemim olan sıcak makas saç kesimini sizlere anlatmak istiyorum : )

Evet ! Saçlarını hızlı ve kırıksız uzatmak isteyenler kahveleri kapıp bu yazıya pür dikkat olalım.
Saçlarıma yaptığım en büyük iyilik kuşkusuz ki : Sıcak makas !Tanışınca , etkilerini ilk günden bu yana anlayacağınız bu uygulamayı : "Daha önce neden yaptırmadım!?" diye  yakınmanız işten değil , Kermy'den söylemesi :)








Sıcak makas nedir ?
Sıcak makas uygulaması nasıl yapılır ?
Sıcak makasla kesilmiş saç








Normal makasla kesilmiş saç

















Öncelikle profesyonel salonlarda bulabileceğiniz bu hizmet biraz risk taşıyor zira her salonun harcı değil bu uygulama. Ciddi anlamda tecrübe gerektiriyor. Yani her sıcak kesim yapıyoruz diyen salona güvenemezsiniz zira tecrübe ile sabit bu durum ; hüsrana uğrayan arkadaşlarımdan biliyorum. Şarjlı bir düzeneğe bağlı kablolu makasın bıçakları sizin saç yapınıza uygun sıcaklıkta  ısıtılıyor(110 C' ye kadar) ve standart kesim işine devam ediliyor.


Sıcak makası özel kılan yanı : Saç uçlarının hava ile temasını engelleyerek , mevcut keratin ve nemini koruyup stoklamasına sebebiyet veriyor. Bu sayede daha esnek ve elastik olan saçlar kırılmadan sağlıkla uzayabiliyor.Saç uçlarını kapadığından dolayı güçleniyor saçlarınız ve kırılmıyor sırrı bu.Özellikle saç yoğunluğu az , kolay kırılan ve güç uzayan saçlar için bu kesim çok öneriliyor.Ayrıca ; boya , perma ve kimyasal işlemlerden zarar görmüş saçları kurtarmak için daha az miktarda ısı uygulanarak kesim uygulatırsanız zararlardan kurtulmanız mümkün olabilir.

Menapoz döneminde saç problemi yaşayan bayanlarda etkileri gözle görülür olduğu söyleniyor.Kendi adıma şunu söylebilirim ki : Bu uygulama muhteşem ! Kesim tarihinden bu yana 4 . aya girdiğime bakarsak ve size tek bir kırığım dahi olmadığını söylersem neden bu kadar sevdiğimi anlarsınız. Maşallah diyelim : ) Tabii ki dikkat ettiğim noktaları detaylarıyla size aktaracağım hemen , telaş yok :P

Saç tipim kuruydu taa ki sıcak kesime dek ! Şu an kuru saçlardan eser yok ekstra ürün olmadan bile yumuşacık ve parlak . Ben ki saç konusunda tam bir kozmetik canavarıyım iflah olmam bu uygulama sayesinde bakım rutinim yarı yarıya indi inanın. Önceden şekillendiricilere ya da özel saç modellerine muhtaç kalan ben inatçı saçlarının yerine uysal saçlar nasıl geldi diye hala inanamıyorum.Kuru saçlılar bilir inatla şekle girmeyen , elektirikli , saç uçlarının kuru ve ölü görüntüsünü . Hep "Yıka ve çık!" sloganına özenmişimdir . İnanın şimdi öyle yapıyorum. Eee bunda şampuanımın da payı büyük hakkını yemek istemem : ) 

  • Özellikle saçlarını hızlı ve kırıksız uzatmak isteyenler mutlaka denemeli.
  • Hızlı bir işlem olduğu için sanılanın aksine saç uçlarında yanma meydana gelmiyor.
  • Eğer sürekli düzleştirici ve maşa kullanıyorsanız saçlarım bu kesim sayesinde "saçlar kırılmaz " hülyalarından çıkın zira özellikle bu kesim sonrası saçlarınız incelmeden uzasın ve kırık oluşmasın istiyorsanız vedalaşmanız gerekecek.
  • Saçlarınızı kuruyken kremsiz taramamaya özen göstermelisiniz.
  • En erken 4 - 6 ayında yeni sıcak kesim yaptırabilirsiniz .Bu period saçınızın kalitesine göre belirleniyor.
  • Emin olmadığınız referans sahibi olmayan salonlardan uzak durun.
Bunlara dikkat ederseniz bu işin sonunda sevgi kucaklaşmalarımızı zafer naralarımızı birlikte icra edebiliriz kızlar : )Bilgilendirici nitelikte bir yazı olmasını istediğim için direkt olarak işletme adı eklemek istemedim buraya zira bu değerli bilginin reklam ön yargısı görmesini istemedim .

Saçlarımla ilgili tüm sırlarımı paylaştım sizinle bakın bunu her kız yapmaz diyerek acıtasyon efektiyle gidiyorum : ))) 
Sevgilerimle.

70 yorum :

  1. İlk defa duyuyorum böyle bir uygulamayı. Aşırı ilgimi çekti, çünkü saçlarım hem çok kuru, hem geç uzuyor hem de daha geçen ay uçlarından aldırmama rağmen kırık doluu! İzmir de nereye gidiyorsun canım sen bu uygulama için?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım o zaman tam senlik o zaman çünkü problemlerimiz aşağı yukarı aynı saç konusunda seninle : ) Bornovada bir yere gidiyorum ben onun için ama sanırım şubesi vardı başa semtte numarasını alıp ileteyim sana :)

      Sil
    2. Ben de öğrenebilir miyim acaba benzer sorunlar yaşıyorum 😔 Bornova da oturuyorum ayrıca şanslıyım 😊

      Sil
    3. Merhaba bornova yada diger subenin adını telefonunu ne varsa yazar mısın? Cok önemli benim icin, white paris yazmıssın ama o adla bi yer bulamadım.

      Sil
  2. Bodrum da var mı önerebileceğin salon?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ah Belgin sıcak makası Bodrumda ne aradım ben biliyorum bir yer getirmişti ama çok faiş fiyataydı ve beceremediler biraz gözlemledik sonra kaldırdılar. Sana en yakın Muğlada var kardeşimin gittiği onu önerebilirim stadyumun arkasında bowling center var o civarda ÖZcan kuaför olması gerekli ikinci katta kalıyor sağ tarafta : )

      Sil
    2. araştırayım ben de bir belki vardır burda da, olmadı Muğla'ya giderim:) zaten daha kesilmesine çoook var, hele uzasın

      Sil
  3. acitasyon heee süperr :)) muğlada adres tel artık allah ne verdiyse hemen öğrenmek istiyorum..aman sabahlar olmasın sonunda muğlada da modern bişiler yapılıyor demek ki ?? sen orda mı yaptırdın ??? ne olur evet deeeeeeee :( mrlgrck4.blogspot.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. arkandayım ben de istiyorummmm

      Sil
    2. Mailde de söyledim kardeşimin yanındayken sizde gelin günübirlik birlikte gidelim bende yenilicem kesimimi : ))

      Sil
  4. kermy nerelerdesin bebişim uyku tutmadı narin gözlerimi yaaaaa :'(

    YanıtlaSil
  5. Referans alayım salonumdan o zaman sana , Ankarada kimmiş piri ? : )

    YanıtlaSil
  6. Huhuu gerçekten değişik bir yöntem ve bende ilk defa duydum. Bir de İzmir'de piri varmıymış öğrenirmisin :D ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zaten İzmirde yaptırdığımı söyledim ya : ) Numarası yanımda değil yazıya eklerim not olarak : )

      Sil
  7. Hahaha şuan en kendime gülüyorum sende gül :) Neremle okudum acaba hey Allahım.Kusura bakma yaa :D

    YanıtlaSil
  8. yaşasın sac kremsiz bır hayat, süpersin çok teşekkürler. Ankara'da bu uygulamayı yapan yok mudur acaba :( yoksa sırf bu yüzden yaz tatili rotamı değiştirmek zorunda kalarım yanı. muglaya gitmek farz olur mecbur

    YanıtlaSil
  9. ilk defa yorum yazıyorum ve beceremedim sanırım, daha mail adresimi yazıcaktım ama :(
    gk-ck@hotmail.com

    YanıtlaSil
  10. Kızlar o kadar çok soran oldu ki sizler için yayını editlicem numaraları ve salonları eklicem merak etmeyin :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Izmirdeki kuafor salonunun adresini ogrenebilir miyim acaba

      Sil
    2. Bu yorum yazar tarafından silindi.

      Sil
    3. hangi şampuanı kullanıyorsun

      Sil
    4. Adsız , merhaba ^^ Uzun süreli kullandığım şampuan Avalon Organics Biotin ama bir şişe bitirdikçe araya başka şampuan geçişi yapıyorum saçlarım tembelleşmesin diye ondan öncede Urban Care biotin & keratin kullandım .

      Sil
  11. Evett Ankarada kimmiş??

    YanıtlaSil
  12. Bu dediğini yıllardır gittiğim salon kuaförüne sordum güldü "öyle bir şey yok ki biz onu makasın mikrobu kırılsın diye yapıyoruz pedikürde bilmem ne için (hatırlayamadım) kullanılan lazerle" dedi. Ki bu insan bana ordan ekmek yediği halde postişler gereksiz pahalı diye satmayan insan. Yani bu yazı baştan sona yanlış bilgilendirme olmuş..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sevgili adsız; naçizane tavsiyem yıllardır gittiğiniz kuaförü ya değiştirin ya da tavsiye edin arada bir resetleyip format atsın kendine mesleki olarak..zira burada anlatılmaya çalışılan makasın pensin jiletin ısıtılması fln değil; başlı başına elektrik aksamlı bir makas :))

      Sil
    2. veee...kermmy'ciğimm ..tam 1.5 ay oldu sanırım artık fikirlerimi söylyebilirim zira günlerdir arkadaşlarla bunu konuşuyoruz..öncelikle muğladan gitmek isteyen arkadaşlara belirteyim; muğlada 2 tane özcan kuaför varmış..ve bu yöntem birinde yok :( ama siz bana sorarsanız ki hangisinde var diye tarif edemiycem çünkü muğlayı hiç bilmiyorum sora sora bulduk biz :)
      ben çocukluğumdan beri bildiğin arap saçlı kıvır kıvır ve kup kururu saçlı biriydim..saç bakımına bugüne kadar ödediğim parayla 1 araba alınırdı tahminimce serumlar ,mezoterapi, bakım yağları arganlar fln..saçımı sıcak makas yöntemiyle kestirdiğimden beri:
      1-dalgalarını rahatça aşağı bırakan,
      2-pırıl pırıl parlayan,
      3-henüz hala kırılmamış olan
      4- ve herşeyden önemlisi (benim için) ellediğimde saçımdan çıtır çıtır ses gelmeyen bir saça sahi oldum kızım da öyle :))
      sana nekadar minnettar olduğumu anlatamam..sayende bu yöntemi, öğrendim vebundan sonra benim sistemim budur ;)

      Sil
    3. Sevgili Adsız bende sana güldüm özür dilerim :(
      Bu devirde Google kullanıp bilmediğin şeyleri araştırma yetisine sahip olmadığın için bir daha güldüm :((( Neyse bizi okumaya devam et öğrenirsin böylece , bilmemek ayıp değil ^^

      Sil
    4. Keşke size de yazmayı öğreten olsaydı.. Daha yetkisine demekten acizsiniz :)

      Sil
    5. Hanife Hanım siz de okuyup öğrenmeye devam edin lütfen bilmemek ayıp değil ^^ Bu cümlede " yeti " olarak geçen kelimenin yerine yetki gelirse acaba ne anlama gelir diye bir daha düşünmenizi tavsiye ederim . Araştırma yetiniz (beceriniz ) yoksa açıklamaktan keyif duyarım seve seve .

      Sil
    6. İzmir'deki kuaförün yerini adını numarasını ogrenebilir miyim acaba ben önceden yaptirdim Denizli'de aşırı memnun kaldım 6ay oldu ve artık zamanı geldi ama artık İzmir'e taşındım ve bulamadım nerde olduğunu yardımcı olur musunuz?:))

      Sil
  13. sanırım kuaförünüz meslekte oldukça geri kalmış arada bir resetlemesini tavsiye ederim kendisini.. zira kendisinin son derece düz mantıkla anladığı makası jileti pensi ısıtmak değil; burda başlı başına elektrik aksamlı bir makastan bahsediliyor..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Strelize mavi ışık aletini sıcak makas sanmış kıyamam : )))
      Bu arada çok çok sevindim memnun kalmana inanki mest oldum yazdıklarına ^^ Kıvırcık saç zordur gerçekten iyi anlıyorum ^^ Bu arada sana bir tüyo 6 ayda bir bu şekilde kestirmek gerekiyor , uçlar kapalı olduğu için uzamayı bir tık geciktiriyor aklında olsun. Ben ikinci seansıma gidicem yakında <3 Kızını öp benim için <3

      Sil
  14. hahaha ben de iyi güldüm , bir de nedense bu gibi yorumlar yapanlar hep adsız oluyor:)))
    Muğladakinin telefonunu biri bana verebilir mi noluuuur, saçım uzamaya başladı, ilk kesimi orda yaptıracağım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Değil mi hep nedense isimsizliğin arkasına saklanıyorlar ^^
      Kardeşimden alıp ileteyim sana iletişimden mail atar mısın bana dönüş yapayım :*

      Sil
  15. izmirde önereceğin kuaför neresi acaba

    YanıtlaSil
  16. öptüm bilee :) tekrar ve tekrar teşekkür ederim paylaşımın için .. kalp kalp kalppppppppp :)

    YanıtlaSil
  17. izmir adresini bilen var mı ?

    YanıtlaSil
  18. İzmir için adres bilen var mı ? Hangi salon ? veya telefon ?

    YanıtlaSil
  19. Muğlayı hala bekliyorum :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım aklımdasın onun iletişim bilgisini şimdi gönderdiler bana ^^ Özcan kuaför 0252 2147064

      Sil
  20. selamlar ankarada bu uygulamayı yapan var mı ki :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Selam , evet uygulama yapan salonlar var Ankarada ama tavsiye edilebilecek nitelikte var mı bilmiyorum güvenmeden tavsiye etmek istemem ^^

      Sil
  21. Mersin de var super

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mersinde hangi kuaför yapıyo :)

      Sil
  22. Beğenizi detaylı paylaşırsanız bizimle başkaları da faydalabilir sizinle aynı şehirde yaşayan . Örneğin ; uygulama yapan salon adresi vererek güvenilirse ^^

    YanıtlaSil
  23. Merhaba adsız mersindeki kuaförün adını söylebilir misin

    YanıtlaSil
  24. Bornovada gittiğiniz yeri öğrenebilir miyim?

    YanıtlaSil
  25. Merhaba. Yazılar ve faydalı yorumlar için herkese teşekkür ederim. Yazılarınızı yeni gördüm ve biraz geç görmüş oldum :( sormak istediğim şu. Bursada sıcak makas uygulamasını iyi yapan bi kuaför biliyor musunuz? Fiyatları ile ilgili bilginiz var mı? Ne kadar sıklıkla saclari sıcak makas ile kestirmek doğru olur?? 1 aydır ilik bakımı yapiyorum. Saçlarımı kestirsem sıkıntı olur mu ki?? Cevap için şimdiden teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  26. kermitcim slm sıcak makas kesimi yaptırmak istiyorum saçlarımın uçları çok kuru nemsiz bi saça sahibim kerastase nashi loreal absolute toni guy kullanmadığım onarıcı seri kalmadı hee davines keratinde buna dahil ama hala kupkuru sıcak makas tekniğini uygulayan ve sağlam bi saç bakımı yapabilecek izmirde bi kuaför tavsiye edersen beni çoookk çookk mutlu edersin adresini ve telinide yazarsan sevinirim şimdiden teşekkürler ;

    YanıtlaSil
  27. merhabalar,
    ben de aynı konudan şikayetçiyim. Hatta İzmir' de iyi bir saç kesim kuaförü ararken bloğunu keşfettim. İzmir' deki kuaförün ismini verirsen sevinirim. Diğer yorumlarda rastlayamadım, gözden kaçırmış da olabilirim :)

    YanıtlaSil
  28. İstanbulda İlker Yavrutürk Kuaför ilgilenen arkdaşlarıızı bekleriz .hatta kermitalemlerde.com aracılığı ile gedliğinizi söylerseniz size saç bakım hediyemiz olacak Detaylı bilgi için 0216 302 04 37 den beni arayabilirsiniz..Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İyi akşamlar Tuna bey. İki sene önce saçlarımın kırklarını aldırmaya diye gittiğim kuaförde, resmen hayal kırıklığıyla çıktım, saçlarımı çok kısa kestiler ve resmen hayata küstüm, o günden beri hiç bir kuaföre gitmedim. Ve saçlarım git gide iyice mahvoldu, inceldi ve gıdım gıdım anca uzadılar. Deprosyona girdim resmen, Allahtan sıcak makas uygulamasını duydum, ve istanbulda yapan var mı diye ararken sizi buldum, fiyatlarınız nasıl öğrenebilir miyim?

      Sil
    2. İyi akşamlar Tuna bey. İki sene önce saçlarımın kırklarını aldırmaya diye gittiğim kuaförde, resmen hayal kırıklığıyla çıktım, saçlarımı çok kısa kestiler ve resmen hayata küstüm, o günden beri hiç bir kuaföre gitmedim. Ve saçlarım git gide iyice mahvoldu, inceldi ve gıdım gıdım anca uzadılar. Deprosyona girdim resmen, Allahtan sıcak makas uygulamasını duydum, ve istanbulda yapan var mı diye ararken sizi buldum, fiyatlarınız nasıl öğrenebilir miyim?

      Sil
  29. İyi akşamlar Tuna bey. İki sene önce saçlarımın kırklarını aldırmaya diye gittiğim kuaförde, resmen hayal kırıklığıyla çıktım, saçlarımı çok kısa kestiler ve resmen hayata küstüm, o günden beri hiç bir kuaföre gitmedim. Ve saçlarım git gide iyice mahvoldu, inceldi ve gıdım gıdım anca uzadılar. Deprosyona girdim resmen, Allahtan sıcak makas uygulamasını duydum, ve istanbulda yapan var mı diye ararken sizi buldum, fiyatlarınız nasıl öğrenebilir miyim?

    YanıtlaSil
  30. akşamlar Tuna bey. İki sene önce saçlarımın kırklarını aldırmaya diye gittiğim kuaförde, resmen hayal kırıklığıyla çıktım, saçlarımı çok kısa kestiler ve resmen hayata küstüm, o günden beri hiç bir kuaföre gitmedim. Ve saçlarım git gide iyice mahvoldu, inceldi ve gıdım gıdım anca uzadılar. Deprosyona girdim resmen, Allahtan sıcak makas uygulamasını duydum, ve istanbulda yapan var mı diye ararken sizi buldum, fiyatlarınız nasıl öğrenebilir miyim?

    YanıtlaSil
  31. ne kadar saçma işlerle uğraşıyorsunuz şimdi sıcak makas yarın bilmem ne makas saçmaaaaa

    YanıtlaSil
  32. Amerika da var oraya gidin

    YanıtlaSil
  33. İzmirde oturuyorum sizin gittiginiz kuafore gidicem fiyatini ve adresini ogrenebilirmiyim

    YanıtlaSil
  34. merhaba,, izmirdeki kuaför için yazının hepsini okudum ancak hangisi olduğunu bulamadım. İzmirde kuaförün adını ve varsa numarasını yazabilir misiniz?
    TEşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Adres tavsiye etmiyorum arkadaşlar zira önemli bir işlem ve herkes hakkını veremiyor . Herkes kendi salonunu bulmak konusunda yalnız maalesef ^^

      Sil
  35. Ya benim de sacim boyadan dolayi biraz uçları kırıldı bide deniz havuz güneş falan deyince iyice kötü oldu normalde upuzunken bile kırığı olmazdı bi kere kestirdim uzatmaya çalışıyorum şimdi onun için boyunun kisalmamasi çok önemli de acaba Mersinde bildiginiz sıcak makas uygulaması yapan güvenilir bi kuaför var mıdır vallahi çok mutlu olurum cevap verirseniz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Maalesef ki Mersin'e dair bir bilgim yok :( Araştırmanız gerekecek . Boyunda elbette kısalma oluyor çok istemiyorsanız saçlarınız incelen uçlarını aldırmanız yeterli olacaktır .

      Sil
  36. Mersinde sıcak makas yapılan güvenli bi kuaför salonu var mı lütfen yardımcı olun ya bide sıcak makasta saçın boyu Kısalır mı cevap verirseniz çok makbule geçer

    YanıtlaSil
  37. aydın sökede mert&özlem kuaför salonu sıcak makas uygulamasına başlamış yakın mesafede olanlara tavsiyem

    YanıtlaSil
  38. Kadir Alkan'ın istanbul ve Ankara'daki şubelerinde sıcak makas Uygulaması Yapılıyor dünya ikincisi ve muhteşem birşey Kadir Alkan'ı tavsiye ederim

    YanıtlaSil

Renk kattığınız için teşekkür ederim ♥