Pazar

Vaseline Nemlendirici Jel

|

HOOLA ! 


Kış mevsimini yumuşacık kılacak detayları kendine hatırlatıp , iflah olmaz yaz ruhu özlemini dizginlemek için imge gücünü zorluyor yazarınız bugün ; havaların sert tavrını tolore edebilmek adına …

Mesela kahve kokusuna karışan , sayfalar arasında kaybolduğunuz kitabınıza dalmışken , soğutmuş olduğunuz kahvenin verdiği uyanma hissi ile başlayabilirim , sürükleyici olmasının da verdiği tebessüm eşliğinde ... Kendimize zaman ayırabilmek duygusu ! Her ne kadar “ Sokakta hayat var ! ” olsa da havanın bahanesiyle sıcacık eve kapanıp uzun geceleri sohbet , battaniye ve film keyfi eşliğinde bitirmek daha sıcak kılmıyor mu bu zaman dilimini ? Kış mevsimi bütünleştirici yönüyle güzel olsa gerek anıları karıştırınca anlıyorum ki .


Şu ana hızlıca döndüğümde ise ; haftada üç ayrı şehire seyahat programımın en soğuk zaman dilimlerine isabet etmiş olması sebebiyle mevsimin negatif etkilerini hissedebiliyorum iliklerime dek . Karma cilde sahip olmam anlamını yitirdi an itibariyle ve hassas özelliğim tahtı devraldı böylece ! Ayrıca payımı “ tipi “ rüzgarlarından  yanık olarak alıp kuruması ile marifetlerini sergiledi ilk icraat niteliğinde bu hassasiyet ! Üstelik pul pul görüntüyü yok edemiyorum ve cildim gerilmekten dolayı acıyor ki bu durumda bakım sever bünyemi mutsuz ediyor .

Stres faktörünü yönetme konusunda bu sene sınıfta kalan yazarınız , beraberinde ceza niyetine gelen alerjilerin kota koyucu etkisi ile dilediği kadar kozmetiksel deneyim maceralarına atılamıyor ; kimyasal içerik alerjenleri etkeninden sebep … Bu yasak bana nostaljik bir çözümü beraberinde getirdi cildim için ;  rafda farklı amaçlara yardımcı barındırdığım vazelininin  alerjik etki yaratmayan risksiz çözümü sayesinde bu eski dostu hatırlayınca marifetlerini sizlere not düşüp  geriye bu yazıyı sizlerle paylaşmak kaçınılmaz oldu yüzümdeki problemi çözüme kavuşturunca .

Hücrelerin içine suyu hapsetmesi için partner rolünü üstlenip cildin üst tabakasını yumuşakca sarıp sarmalayarak koruyucu bir kalkanla onu şımartan,  vaseline jel ile anıları tazeleleyelim öncesinde dilerseniz ?


Kışın yumuşatıcı sebeplerinde vazelinin yeri benim için ; Babannem’in el işi çantasını hep karıştırma sebebimi barındırırdı içinde . Bu yarı şeffaf jel ; onun sanki gizli silahı gibiydi . Pamuk gibi ayaklarının sırrı ; gece yatmadan sürüp yumuşacık çoraplarını giymesinde yatıyormuş meğer o zaman anlam veremezdim ama ^^ Uzun bukleli saçlarını boyayacağı zaman cildine boya bulaşmasın diye vaselini alnında saç diplerine sürerken rahat vermezdim . ”  Bana da sür ! “ diye  ısrar ederdim ve ellerime sürerek gönlümü alırdı . Emilmesini beklerken bir süre uslu durmamı sağlayacak formülü de keşfetmiş olurlardı böylece ^^ Çatlayan dudaklarıma sürerdi birde , şimdi bütün dudak bakımlarının temelini oluşturan vazelin tek başına durumu kurtarırdı yine her ne kadar şimdilerde bu özelliğini unutsak bile aslında .



Vaseline jel, özellikle mevsimsel etkilere karşı koymak için güzel bir bakım taktiği  . Kaloriferli ortamın nemsizliğine dışarıdaki sıcaklık farkları eşlik edince geriye nem balansını yitirmiş ve ince çizgilerle dolu bir görünüm kalıyor ki cilde en büyük tehdit niteliğindeki sorunların başını çekiyor bu durum . Onu kullanarak cildi dış etkenlere karşı maskeleyebilirsiniz ve alerjenik olmayıp gözenekleri tıkamayan etkisi ile kullanırken içiniz cilt  problemi yaşamayacağınız için rahatlıkla kullanabilirsiniz ama yağlı ciltlerin miktarı minimum tutmasında ayrıca fayda olacağını es geçmeyelim .


Elbette onu popüler kılan  evlerimizin daimi demirbaşlarından olduğu gerçeği yadsınamaz , kullanım alanları itibariyle  … Oldukça mobil bir bakım ürünü demek mümkün vazelin için . Liste oldukça kabarık olsa da ben size kendi tüyolarımı not etmek istiyorum formatımıza uygun bakım başlığını dolduracak türden ^^

Vazelinin faydaları  & kullanım alanları :

1 – Kış mevsimi benim için nem savaşları sezonu demek ! Bu sebeple kişisel bakıma daha çok eğilmek zorunda kalıyorum . Su ile mesafeli bir ilişkim olduğundan dolayı bu rutinler daha zahmetli ve uzun soluklu oluyor benim için . Bu duruma vücudum da duş sonrası pul pul dökülerek cevap veriyor beraberinde gelen kaşıntılar ise cabası . Bu soruna maruz kalmamak için mutlaka peeling aşaması ve ardından cildimi nemlendiricilerle korumak zorundayım . Duş rutininde atlamadığım bu aşama için oldukça fazla tüketim söz konusu olduğundan aldığım peelingler yeterli gelmeyince Vaseline  nemlendirici jel sayesinde kendi tarifimi oluşturdum üstelik bütçemi koruyor .


1 kaşık Vaseline jel
1 kaşık bal
1 kaşık esmer şeker / cildiniz aşırı hassas ise Türk kahvesi de olabilir .
Tek yapmanız gereken bu üçlüyü homojen bir karışım haline getirmek ve temiz bir saklama kabına koyarak serin bir ortamda muhafaza etmek . Elde edeceğiniz karışım iki kullanımlık fakat miktarı ihtiyacınıza göre belirleyebilirsiniz . Duş esnasında cildinize dairesel hareketlerle masaj yaparak uygulayıp ılık su ile arındırma sonrası yumuşak , pürüssüz ve nemli bir bitiş alacaksınız bu sebeple alışkanlığınız olacağı konusunda iddialıyım ^^

Duş sonrası pul pul dökülüp kuruyan ve kaşınan ciltlerin şikayetleri böylece sona ermiş olacak ve ölü derilerden sürekli arındırdığınız için bakım ürünlerinizden tam performans alabilirsiniz .


2 - El bakımı : Vazelin olunca akla ilk gelen seçeneklerden biri elbette . Direk ellere sürüp soğuk hava şartlarına kalkan yaratarak kuruluğu önleyebileceğiniz gibi manikür suyunuza ekleyerek öncesinde kütikülleri kolayca yumuşamak amaçlı kısa bir masaj eşliğinde sürünce bakımlı görünümü uzun süre muhafaza edebilirsiniz . Tırnakların çatlamasını da engellediği için günlük olarak tercih edilebilir . Soğuktan payını alan ellerimi hazırlamış oldum gördüğünüz görseller için kötü görünümü kapattım ^^ Ayrıca masa başında fazla vakit geçiriyorsanız dirsekler için doping niyetine kendisi .

3 – Saç kırıklarını gizlemek & ve elektiriklenmeyi azaltmak : Evet , pek bilinen bir yöntem olmasa gerek fakat tam bir silah niteliğinde zarar görmüş saçlar  için . Çok az bir miktarı kırıklı bölgelere uyguladığınız takdirde onları kolayca maskeleyebilirsiniz ve bu esnada saçların elekriktiklenme sorununu absorbe edebilirsiniz . Bir taşla iki kuş niteliğinde bakımlı görünüm yaratmak adına !

4 - En sevdiğim yöntemlerden biri daha !
Parfümü kalıcı kılmak için bilek içleriniz , kulak arkanız ve ensenize süreceğiniz küçük miktarlardaki vaseline nemlendirici jel , parfümünüzün teninizde tutunmasını sağlayıp daha kalıcı olmasını mümkün kılıyor . Özellikle silajı yüksek olmayan ve kalıcılığı düşük olan floral koku aileleri için biçilmiş kaftan . Yüksek bütçe ayırıp tenimde tutunmadığı için beni üzen parfümlerimin eksi yönünü bu şekilde telafi edebiliyorum neyseki . İyi ki varsın Vaseline jel ^^

5 - Makyaja da el atarsak sanırım bloğun misyonunu hakkıyla yerine getirmiş olabilirim ! Benim gibi aydınlatıcı aşamasını asla es geçmeyenler varsa aranızda parmağınız ucuna alacağınız çok çok az miktarda vaselin jeli , şakaklardan yanaklara doğru uygularsanız doğal bir aydınlatıcı elde etmiş olursunuz çok kalıcı olduğunu söylememe gerek var mı ? : ) Unutmadan , aydınlatıcı olan bir makyaja eminim enfes bir allık eşlik eder bütünlüğü yakalamak adına . Örneğin çok sevdiğiniz bir allığınız var fakat hiç kalıcı değil aynı yöntemi onun için de uygulayın ve bakın hala aynı fikirde misiniz ? Baz görevi görüp opaklığını da arttıracak bu yöntem allığınızın ayrıca .

Cin fikirlere eşlik eden çok işlevli bakım ürünlerini seviyorum . Sizi bilmem ama Vaseline jel bu sebeple evimin her zaman bakım rafında yerini alıyor . Bu cin fikirlerin listesini uzatacak maddeleri sizden bekliyorum instagram hesabımda #kermyfikirler #kermyloves etiketinde yer alan tarifimin altında buluşmak üzere .


Sevgilerimle ^^

24 yorum :

  1. ben bayılıyorum vazeline kışın çok güzel yumuşatıyor. çok güzel bir yazı olmuş canım emeğine sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. En eski dost vazelin degil mi kozmetik bollugu icinde unutuyoruz guzelligini. Cok tesekkur ederim ♡

      Sil
  2. Süper bir yazı, bilgiler için teşekkürler Kermit

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Senacim begenmene cok sevindim ben teşekkür ederim okuyan gozlere saglik ♡

      Sil
  3. Merhaba ne kadar güzel bir üslubunuz var! Cok güzel bir yazi olmuş emeginize saglik, bende bloguma beklerim. Sevgiler ^,^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cok mutlu oldum vakit ayirip okuyana teşekkür ederim asil ♡

      Sil
  4. Merhaba :) Bende blogumda bugün vazelinden ne kadar memnun kaldığımı ve sevdiğimi paylaşmıştım. Sizin de beğenerek kullanmanızı tebrik ediyorum.

    Blogunuzu takipteyim. Bende beklerim http://gozdecngz.blogspot.com.tr/

    Sevgiler xx

    YanıtlaSil
  5. Teşekkürler cok sevgiler ♡ Birazdan okuyacagim

    YanıtlaSil
  6. Yazının ne ara bittiğini anlayamadım yahu nasıl akıcı bir anlatım böyle :)
    Ben de tırnak bakımımda yıllardır vazelin kullanıyorum. Hiçbir tırnak, el kremi vazelinin eline su dökemez bence :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ya ne guzel bir tesvik primi oldu bu yorum boyle cok tesekkur ederim ♡♡ Vazelin cok cabuk toparliyor gercekten elleri kesinlikle haklisin . Sevgiler

      Sil
  7. ben de shea butter çıkana kadar hep bunu kullanırdım diz ve dirseğime çok iyi geliyor..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Degil mi alternatifler bazen unutturuyor ama vazelinin yeri hep ayri ♡

      Sil
  8. Kurtarıcı seçenekler. Parfüm bazı olarak hiç denemedim, muhakkak deneyeceğim:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Değil mi ^^ Parfüm bazı olarak kalıcı olmayanları kurtarmak harika oluyor <3

      Sil
  9. Cocoa butter çeşidine aşığım vaseline nemlendiri jelin :) kutu kutu stoğum var :) harika bir yazı olmuş tarzına hayranım ♥

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle kakao harika ^^ Bu arada çok teşekkür ederim mahçup ettin ♥

      Sil
  10. Cok guzel bir yazi olmus tesekkur ederz. Blogunuxu takibe aldim bnde beklerimm

    YanıtlaSil
  11. Yanıtlar
    1. Ne güzel tanımladın ^^ Belirli bir nesil için kesinlikle öyle

      Sil
  12. Parfümün kalıcılığını vaseline ile arttırmak iyi fikirmiş.Mutlaka deneyeceğim.Öperim ♥

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kalıcı olmayan parfümleri kurtarma projesi için denemeye değer gerçekten ^^ Öperim ♥

      Sil
  13. Özellikle ayak bakımı için kullanıyorum ben, bir de manikür yaptığımda tırnak kenarlarıma uyguluyorum. Senin yöntemleri de deneyeceğim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ayaklar konusunda usengecim vaselin surmek diyince ama manikur icin super ^^ operim

      Sil

Renk kattığınız için teşekkür ederim ♥