Pazartesi

Cambridge Besin İntolerans Testi

|

HOOLA !

Yazarınız yeniden blog atmosferinde ! 
Tüm hücrelerime dek özlediğim yazma duygusunun verdiği motivasyon eşliğinde biraz silkelenme vakti dedim . Yoksa bazı şeylerin düzelmesini bekleyecek olursam ; verdiğim aranın seyri daha uzun bir sürece yayılabilirdi . "O zaman erteleme ! " diyerek : Yola koyuldum , sizi merakta bıraktığım konuyu beraberimde taşıyarak ^^

Her gelen yeni yıla ; arınma hissi eşliğinde ve yeni umutlarla , pozitif yaklaşımları baş tacı ederek başlasam da manevi sınavlarım fazlaca ağır seyretti bu yıl ... Özellikle ben ve sevdiklerimin sağlığı aynı resimde olunca olumlu duygulardan bir ara pek eser yoktu ruhumda itiraf etmem gerekirse . 

Şimdi her şey iyiye doğru akmaya başlasa da kendimizi önemsemek ne demekmiş bu süreçle anlamış oldum ve bunun yansıması olarak attığım ilk güzel adımlardan biri ; kendime bir jest yaparak Cambridge besin intolerans testi ile tanışmak oldu .

Alerji odaklı yaşadığım altı aylık yorucu maceramda doktorumun artık sebep bulamayıp stresten uzak dur demesine bir kahkaha attım istem dışı ve sonra birlikte güldük , çünkü ... "Yalnız o benim hobim , nasıl olacak ? " dedim , ister istemez . Haklıydı fakat şu ara içinde olduğum tabloda üzülmeme lüksüm hiç olmadı ama kendimi olumlu kodlamam gerektiğini hatırlamış oldum en azından ve böylece "york testini denesek ya" fikri çıktı ortaya ... " Neden olmasın ?" diyip , Cambridge ailesine ulaştım .


Keyifle tükettiğiniz ya da en sağlıklı sandığınız besinlerin size zararı olabileceği fikrini hiç düşündünüz mü ? Vücut sindiriminde zorluk yaşadığı proteinlere tepki verip savaşmaya başladığı an kapıda bizi kilolar , kronik rahatsızlık ya da alerjiler kalıcı olmak üzere bekliyor tavrınızı değiştirmediğiniz sürece beslenmeye dair ki bu noktada intolerans kavramına yanıt buluyoruz zaten . . Çözüm anahtarı elbette bu testi yaptırmaktan geçiyor böylece kişiye özel programınız ve sonucunuz ile rotanızı çiziyorsunuz .

Ortak paydamız şunlar olabilir :
Sabahları yeterli uyusanız bile kronik olarak yorgunsanız , yüzünüz ya da vücudunuzda sürekli bir ödem mevcutsa , ürtiker ve çeşitli alerji tiplerine sahipseniz , mide ve bağırsak problemleriniz kronikse ve hep o bir türlü gitmeyen bir beş kilo ya da on kilo (her ne kadarsa ) sizinle ise ... Sizin de tanışma vaktiniz çoktan geldi diyebilirim kendimden emin bir şekilde ki hem fikir olup yola daha kalabalık devam edeceğimize inanıyorum ilersi adına bu noktadan sonraki paylaşımlarımı düzenli takip ederseniz .


Bu testlerde tercih unsurunu ne oluşturmalı sorusu kafanızda oluştu ise cevabım : DETAY olacak . Diğer markaların aksine trafik lambası sistemi ile oluşturduğu listede numaralandırılmış besinlere karşı tepkinize göre hayatınızı yönetmeniz daha kolay ayrıca besinlerin detaylarına inerek doğru seçimleri mümkün kılıyor . Kilo için bu testi yaptırdınız örneğin o zaman 0-1 puan arası besinleri tüketmeye ağırlık veriyorsunuz . Mayaya intoleransınız yüksek örneğin ;Bira mayası mı , ekmek mayası mı size bunu söyleyebiliyor ayrıca testinizde ona alternatif olarak ne tüketebileceğinizi de belirtiyorlar .
Kullanıcı yorumlarında en sık rastladığım şikayet hizmet sonrası ilgisizlik ve diyetisyenin net ve doyurucu bilgiler vermemesi hatta bu hizmeti hiç alamayanlar ...

Akademik kariyeri oldukça iddialı olmasına rağmen mütevazi ve neşeli diyetisyen Sezin Çetinkaya 'nın markanın diyetisyeni olmasınında büyük payı var tercihimde . Bu test aklımdan geçmezken dahi takip ettiğim , ( https://www.instagram.com/dyt.sezencetinkaya/ ) ara öğün fikirlerini aşırdığım ve bilgi birikimini sürekli paylaşan biri olması büyük etkenlerin başını çekiyor .

Fayda - maliyet bazında optimum çizgide olan bu testin detaylarına biraz ışık tutalım birazda .
Bir kutu içerisinde kapınıza dek ulaşan gıda intolerans testi içeriğinde bilgi formu , steril mendil , kan tüpü , kan örneği almak için aparat ve merkeze geri göndermeniz için kargo formunuz doldurulmuş olarak kapınızdan teslim edebileceğiniz halde hazır bekliyor sizi yeni hayat tarzınız için .

Öncelikle bir sağlık ocağında kan örneğini tüpe doldurtmanızı önericem eğer alışık olmadığınız bir şey ise çünkü seri olmanın yanı sıra steril bir şekilde muhafaza etmek önemli örneğinizi . Sonrasında ağzını sıkıca kapatarak yolculuğa bekletmeden uğurlayıp meraklı bekleme sürecine koyuluyorsunuz ki takriben on ila on beş günü bulabiliyor sonuçlanması . Bana on günde ulaşan sonuçlarımı heyecanla açtığımda başından beri sayıkladığım cümle yine yankılandı kafamın içinde "Ne olur kahve olmasın ! " ...

Bingo ! Kahve yoktu ama beni epey madara eden bir sonuç çıktı ortaya hayat tarzımı 180 derece yerle bir edecek cinsten . Hayatı boyunca diyet uygulamamış birine fazla gelecek cinsten bir kısıtlama ile bakışmak zor oldu ilk etapta . Çağla Hanım beni arayıp detaylar aktarmak için benden randevu aldı ve Sezen Hanımla yol haritamızı çıkardık eğlenceli bir sohbet eşliğinde ki bu sayede kabullenme sürecini çabuk sindirdim . 

Çıkan sonucu soğuk ve negatif biri anlatsa sanırım bunalıma düşerdim hele ki yasaklara bakınca fakat o kadar pozitif ve neşeli bir diyetisyene çattım ki bu çirkin yasaklar bile gözüme sevimli geldi iyi mi ^^ ( Yazarınız burada kendini dondurması alınmış çocuk gibi hissetti bir an yinede )

Aslında aşağı yukarı beni rahatsız ettiğine inandığım ürünleri tahmin ediyordum fakat biraz numunelik bir vaka olduğumu bu test sonucu tescilledim ki bunu Cambridge ailesi de kabul etti zaten en nokta atış gıdalar çıkınca karşımıza ... Geriye tüketmelik pek bir şey kalmıyor günlük rutinleri baz alınca maalesef
 

Raporuma baktığınızda ilk yüksek tepkimelerim süt üzerine fakat alternatif kabul etmeyen bünyem "Ya hep ya hiç" mottomu burada da sürdürüp  inek , koyun ve keçi sütüne(mado ürünleri de yalan oldu böylece) karşı tavrını belli etmiş . Asıl mesele burada başlıyor . Sadece sütten uzak duracaksın gibi bir durum olsa keşke fakat süt ve süt ürünlerinden gelen tüm ürünler siz bir tarafa ayrılın demek zorundayız bu noktadan sonra . 

Tereyağı , yoğurt , peynir , margarin , sütlü tatlılar , dondurma , sütlü çikolata , krema , kazein , süt tozu gibi gıdaları beraberinde getiriyor biraz daha açarsak bu listeyi ...
Fırınlanmış ürünler ...
Patates püresi , kremalı çorbalar , işlenmiş et ve sosisler , çikolatalar , şekerler , puding , sos , yoğurt , kakao - fındık - fıstık kremaları , krep , pizza hamuru , et suyu , waffle , gözleme 

Alternatifim yolum pirinç , soya , badem , hindistan cevizi ya da manda sütünden geçiyor . Yağ içinse zeytinyağı ve mısır özü yağı olarak seçeneğim mevcut özellikle ay çiçeği tohumuna yüksek intoleransım çıkınca içinde barındırdığı ve onunla yapılan her şey yasak bana .  

Beraberinde kola ve ginkgo geldi fakat zaten bu ikiliyi  tüketmediğim için bu yasağı sorunsuzca es geçmiş oldum ki darbeyi buğday ve bira mayası vurdu  . Salata sosları , kurutulmuş meyveler ve şarap  hüzünlü bir vedalaşma yarattı ruh halimde  . 

 Hamburger , fırınlanmış patates , likör , puding , toz içecekler , cips , fast food , çeşitli baharatlar , tahıl gevreği , buğday tohumu , irmik , nişasta , beyaz , kahve un , bira , siya bira , alman birası vb bir çok çeşit daha yasaklar arasında . 
En problem teşkil eden sıralamayı geçip yeşil alana geldiğimiz bile rahatız demek için intolerans tepkilerini ancak 20 puan altına indiğinizde mümkün . Asıl darbeyi kozmetiksel yasağı duyunca aldım aslında itiraf etmeliyim ki işin birde bu yönü var . Malum cilde sürülen de kana karışıyor dokulara işliyor bu sebeple aloe vera ile mesafeli bir ilişkimiz olacak artık (saç kremleri hariç ) ...

***

Peki Kermy ne ile beslenecek ? 
Bu sorunun yanıtı instagram hesabımda sizi bekliyor olacak ^^

Minimum üç ay uyulması gereken bu yasaklardaki besinleri hayatınıza tekrar yavaş yavaş geri alabiliyorsunuz ya da dikkatli tüketiyorsunuz . 

Piyasada bu tarzda bir çok test var neden Cambridge testini tercih etmem gerek diye sorarsanız eğer ...
 bu popüler akım yokken ülkemizde uzun yıllardır onlar zaten sessiz sedasız vardı . Gerçek kullanıcı deneyimleri ve isimlerine yer veriyorlar ki birisi benim yakinen tanıdığım . Ayrıca sosyal medya hesaplarındaki takipçiler tamamen organik ve kapı kapı ünlüleri dolaşıp testleri ile poz verdirme ihtiyacı hissetmiyor oluşları bana fazlaca güven verdi ^^

Daha önce de bu düşüncemi dile getirmiştim : Bu testi yaptıran evet fazlaca gördüm fakat hikayenin sonunu bize anlatan ve rotasını bizimle paylaşana ben hiç denk gelmedim bu sebeple kendi deneyim günlüğümü sizinle paylaşma kararı aldım . Bu süreçte alternatif seçimlerimi instagram hesabımda tariflerle birlikte paylaşırken paylaşırken üç aylık süreç farklarını üç farklı yazı başlığında blogda bulacaksınız inşallah zira size şu derdim vardı üç günde iyi oldum bu şişkinliğim ödemim gitti tarzı altı boş söylemlerle gelmek yerine yaşadığım mevcut sıkıntıların gerçek dökümünü arşive ekleyip süreç sonunda alerjim için tekrar test yaptırarak farkı sizinle birlikte yorumlamak istiyorum bu anlamda desteklerinize ve önerilerinize de ihtiyacım olacak . 

www.cambridgetesti.com

Benim listeme bakılınca mutfağımda ciddi bir değişiklik ve alışveriş macerası kapıları açıldı bana ister istemez çok sık seyahat etmeyi ancak sonlandırabildiğim bir döneme ancak girebildiğim için sizi bekleme aşamasından yeni kurtarabiliyorum . Bu sürece ve sonuçlara dair sorularınızı mail yerine bu başlık altında toplayabilirsiniz bundan böyle . #kermysfitdiary #cambridgetestgunlugum etiketinde görüşmek üzere .

Sevgilerimle ^^

15 yorum :

  1. sırf diyeti için bu riske giremem :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Diyet olarak algı yarattım sanırım tabi benim liste neredeyse tüm alanı kaplayınca . Kişisel bir şey aslında bu sizde bir iki tane besinde sınırlı kalabilir sorunu çözmeniz bir o kadar kolay olabilir bende durum şanssızlık işi :D

      Sil
  2. merhaba yazını üzülerek okudum
    aynı süreci bende yaşadım yıllardır vücudumla verdiğim savaştan sonra test yaptırdım. aylarca listeme göre beslendimki çok çok zordu. o dönemde inanılmaz rahatladım. sonra o gıdaları yavaş yavaş yemeye başladım ama nafile sıkıntılarım başa sardı. keşke gıda intoleransının bi tedavisi olsa. umarım başarılı olursun geçmiş olsun

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Ayşe ^^
      Keşke bir tedavisi olsa çok haklısın :( Bu konuda epey gelişme var kalıcı ve geçici intoleranslar saptanabiliyor artık o sebeple biraz daha kolay yönetilebilir kılabiliriz sorunu sanırım :/ Benim alerjim stres odaklı epey boyut atladığı için artık besinlerde sorun haline geldi bi nevi detoks olması benim için epey iyi olacak ama gerçekten zorlanıcam epey keyif aldığım şeyler var çünkü yasaklı listede ^^

      Sil
  3. Cesaret edemem yaptırmaya, korkarım hamburger yeme derlerse :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben kahve yok diye avunuyorum inan belki benim gibi şanssız çıkmassın ön yargılı bakma ^^

      Sil
  4. Hayırlı olsun, süreci merakla takip ediyor olacağım, size kolay gelsin, sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler Eren instagramda da ayrıca tüyolar ggeçiyor olacağım ^^

      Sil
  5. Kermycim ben bu testlerde, zararlı olanların bir yöntemle zararsız hale getirilebildiğini biliyorum. Sonucu henüz bilemesem de annemin bir arkadaşı yaptırıyor, takipteyim ^.^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bana da haber verir misin en azından süreci tamamladıktan sonra çözüm getiririm nasıl mutlu oldum bu habere ya gözlerim kalp kalp bakıyor şu an yazdığına :D

      Sil
    2. böyle bişey varsa bende öğrenmeyi çok isterim benide bilgilendirirmisiniz☺️

      Sil
    3. Tabiiki kermy'm. Mesela kabakgillere çıkmış. Bir yöntemle vücudu tekrar kabağı kabul etmeye başlayacaktı. Görünce mutlaka sorarım, sen merak etme

      Sil
  6. Oyy teşekkür ederim adaşım ^^
    Süt ürünleri gerçekten kötü oldu benim için zorlandığım nokta gerçekten .Zaten kilo problemin yok eğer alerjik ya ödemsel bi şikayetin yoksa hiç bilmeden bulaşmadan mutlu mesut yaşaman daha iyi :)

    YanıtlaSil
  7. Éski bi entry ne kadar yol aldınız bilemiyorum ama biorezonans ile vucut alerji ve gıda intoleransına sebep olan yiyeceklere duyarsızlaştırılabiliyor. Çok etkili olduğu söyleniyor bu konuda.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Selamlar söylediğiniz yöntemi hiç denemedim ama beni için harika olabilir cidden buj yöntemle ciddi bir kilo kaybı sağladım şu an idealdeyim ama intoleransım olan yiyecekler işin içine girince ödem kolay kilo alma yine çıkıyor karşıma dolayısıyl çok dikkat edip kısıtlı yaşıyorum alerjilerimin de etkisiyle

      Sil

Renk kattığınız için teşekkür ederim ♥